Pro firmy je velmi důležité, aby se dokázaly přizpůsobit stále se měnícímu trhu, pokud se na něm chtějí udržet. Tradice jsou sice důležité, a rozhodně jsou dobře použitelné v marketingu, avšak zároveň je nutné, aby firma inovovala a dokázala přijmout nejen nové výrobní procedury, ale také nové metody komunikace se zákazníky.
Je nepopiratelný fakt, že dnes se žije nejen v reálném světě, ale i v tom internetovém, prostřednictvím počítačů, tabletů, mobilních telefonů a dalších. Je nutné, aby podniky na tento vývoj reagovaly a do virtuálního světa se rovněž zapojily.
To se děje prostřednictvím vytvoření webových stránek firmy a zřízení e-mailové schránky. Možností také je otevřít obchod přes internet, který umožní zákazníkům nakupovat naše výrobky z pohodlí domova.
Problémem může být fakt, že jako vše, ani toto opatření není zadarmo. Čím je ale u tohoto produktu virtuální sídlo cena stanovena? A vrátí se vůbec firmě vynaložené náklady?
Za prvé je nutné počítat s tím, že internetová doména, ať už půjde o její koupi či pronájem, něco stojí. Za to, že ji můžeme využívat, se musí platit. Ano, existují portály, které nabízí, že na nich můžete mít svůj web bezplatně, avšak to obvykle není nejlepší řešení.
Často se totiž jedná o nejrůznější blogy. Ty mají poměrně omezenou možnost vytvoření vzhledu. Můžeme si vybrat pouze jeden z několika přednastavených, a to je vše. Navíc název vaší internetové stránky bude končit právě názvem oné domény, například blog.cz, webzdarma.cz a podobně, což nepůsobí příliš profesionálně. A v neposlední řadě je zde reklama, která bude na vaše stránky umístěna, a nad kterou nemáte žádnou kontrolu.
Není tedy divu, že většina firem zvolí onu sice dražší, ale více profesionální variantu řešení. Přeci jen je fakt, že to přiláká více zákazníků. A více zákazníků znamená více peněz. A to je to, o co jakékoliv firmě jde především. Koneckonců, kvůli tomu byla založena.