Pokud se nám nějaký výrobek rozbije ne naší vinou, chceme mít možnost jej vrátit či jej vyměnit za jiný. Koneckonců takto je to ošetřeno i v zákoně. Výrobce má povinnost vzít zpět rozbitý produkt, pokud jeho rozbití nezavinil zákazník.
Je samozřejmé, že ne všechny výrobky jsou kvalitně udělané. Zvláště ty nejlevnější, co najdeme poměrně často v nejrůznějších supermarketech, bývají pochybné kvality a nevydrží dlouho. S tím prostě coby zákazníci musíme počítat – když kupujeme super levné věci, nemůžeme počítat s kvalitou.
V tomto případě naštěstí zákon chrání spotřebitele, a to tím, že prodejce musí mít pro každý výrobek záruční lhůtu. Pro většinu věcí jsou to v současné době minimálně dva roky, s výjimkou potravin a živých věcí, jako jsou zvířata či květiny.
To vše je v pořádku, ovšem konkrétní záruční podmínky http://www.kanalizace-instalateri.cz/zarucni-podminky si určuje prodejce sám, a že někdy jsou pro zákazníka poměrně nevýhodné, není třeba říkat.
Jednou z těch základních, se kterou se setkáme snad všude, je povinnost přinést produkt zpět v původním obalu, a to nerozbalený. To v mnoha případech nedává smysl, neboť bez otevření nepoznáte, jestli je daná věc vadná nebo ne.
Dále je často poměrně přísně nastaveno, co znamená zaviněno zákazníkem. Proto mnohdy i v případě, že se vinou například nekvalitního materiálu daná věc při běžném používání rozbije, ji nevezmou zpátky. Důvod je ten, že jste ji rozbili vy. To, že na vině byl nekvalitní materiál, není omluvou.
Proč tomu ale tak je? Člověk by očekával, že se naopak budou snažit zákazníkům vyjít vstříc, neboť si tím u nich udělají plus a je větší pravděpodobnost, že u nich zas nakoupí. Tak tomu však není. A je to z jednoho prostého důvodu: reklamace jsou zkrátka náročné na vyřizování.
Jistě, pro zákazníka to končí tím, že dostane zpět peníze či nový výrobek, ovšem pro zaměstnance nikoliv. Ti musí vše zapsat, zaevidovat, označit a poslat zpět. To vše stojí čas a peníze. A tak se nedivme, že nejsou zrovna nadšení.